Bosch Solitaire Coffee Maker TKA8SL1 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Solitaire Coffee Maker TKA8SL1 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Jacqueline 10-08-2020

Prima koffie, de pot is na jaren de zwakste schakel.

Lekkere ouderwetse koffie, hoor ik ook vaak van mijn gasten! Ik heb deze al jaren en gebruik hem elke dag. De binnenpot is al 2 x vernieuwd en nu is het handvat gebroken.
Heel jammer, nu toch maar een nieuwe pot kopen, want ik doe mijn koffieapparaat niet weg.

Pluspunten

• Smaak
  • Vormgeving
  • Thermoskan blijft lang warm
  • energiebesparend, gaat uit als hij klaar is.

Minpunten

• Na jaren intensief gebruik: binnenpot
  • Handvat van de kan, na 6 jaar stuk.

Susanne van Houten 30-12-2017

Mooi design, maar slecht (onbetrouwbaar) binnenwerk.

Voor de 2e maal is het binnenwerk met een enorme knal stuk gesprongen. Dit mag natuurlijk niet voorkomen. We houden van het design, maar of het volgende apparaat weer een Bosch wordt betwijfelen we.

Pluspunten

• Onderdelen goed verkrijgbaar

Minpunten

• Gedwongen aanschaf onderdelen (handel!)
  • Onbetrouwbaar binnen werk

R.Aries 29-05-2017

Duurzaamheid zeer slecht

4 jaar geleden kocht ik een set van de Bosch Solitair koffiezetapparaat TKA8SL1 en waterkoker TWK8SL1. Al veel "kleine" reparatie uitgevoerd aan beide apparaten. Maar nu lekt de waterkoker, is de elektrische verbinding slecht. Het koffiezetapparaat lekt en het handvat breekt. Bosch gebeld, zijn arrogant en doen niets. Zij schamen zich niet eens! Zulk duur apparatuur en hel dure onderdelen. Beste mensen: Ik zeg, nooit meer Bosch!

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• lekkend reservoir
  • druppelstop gauw kapot
  • opvang haakje van filterhuis brak snel
  • handvat breekt

Marion 09-04-2017

Handvat bosch koffiezetapparaat solitaire

Mooi en goed apparaat. Helaas ook hier is het handvat afgebroken. Slecht onderdeel dus aangezien ik dit hier vaker lees. Jammer!

Pluspunten

• Blijft mooi, ook na jaren

Minpunten

• Slecht handvat

Ilse 05-04-2017

Bosch solitaire koffiezetapparaat

Prima koffie, mooi apparaat, makkelijke bediening.
Helaas is nu het handvat kapot. Deze is ingescheurd. Geen goede constructie lijkt mij.
Jammer, want wij konden anders jaren met deze vooruit.

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • goede koffie

Minpunten

• handvat stuk

Carsjust 04-06-2014

Hebben deze koffiemachine al jaren in ons bezit ,lekkere koffie mooi vormgeven . Het nadeel hebben nu al twee keer de binnenfles van de thermoskan vervangen . Deze is twee keer spontaan gebarsten . Dit is ook in garantie periode gebeurd maar dit valt niet onder garantie .best jammer voor een product in zo een prijs klasse .

Anoniem 18-03-2014

Deze TKA 8 SL1 staat heel mooi in mijn keuken met alle andere Bosch apparatuur. Het is alleen jammer dat voor de derde maal het handvat het begeeft. Ik ondersteun mijn koffiepot altijd als ik inschenk. Ik heb inmiddels 2 nieuwe potten moeten kopen en nu lees ik dat Bosch ook handgrepen verkoopt. Wil Bosch mij dan vertellen waar en ook uiteraard hoe ik die bevestig? Het is enorm jammer, ondanks de vele maar dan ook vele klachten die Bosch krijgt, dat er niets aan gedaan wordt. Want om nu weer een nieuwe kan aan te schaffen, dat gaat mij toch iets te ver en uiteraard ook teveel kosten. Dus beste Bosch, geef of doe iets uit coulance. Hoe oud het koffiezet apparaat ook is. Want als er een zuinig op haar spullen is , ben ik het wel. En zolang het keuken apparaat het heel goed doet, vind ik het te zot om dan maar het hele koffie zet apparaat weg te doen. Dus graag een reactie van u.

baxshop 24-06-2014

Ik heb het zelfde probleem. handvat is afgebroken. Hoe is het opgelost?

Les Taupes 29-09-2013

Ook wij hebben al een meertal jaren dit koffiezetapparaat, en hij bevalt ons uitstekend! Eén zwak onderdeeltje hebben we ontdekt, en dat is het mechanisme dat ervoor zorgt dat de filterhouder niet terugzwenkt. Vandaag is-ie voor de tweede keer defect geraakt. Nog kijken of één en ander te vervangen valt... Voor de rest schenken we de koffie altijd uit zonder het deksel erop, want dat spettert nogal.

karend 25-09-2012

Aangezien ik dit product al meer dan 6,5 jaar bezit en ik de reviews hier vrij negatief vind dacht ik dat het goed zou zijn om mijn bevindingen met dit apparaat met u te delen. Hij bevalt mij namelijk uitstekend, zet goede koffie en ziet er prachtig uit. Enige nadeel: De koffie is niet superheet, maar als je de kan omspoelt met heet water blijft het langer warm. Er is in al die jaren nog nooit iets kapot gegaan behalve nu net de binnenkan tijdens het omspoelen. Via deze website aan het emailadres gekomen en ik kon een nieuwe kan kopen voor 80 euro. Na te hebben gebeld met Bosch bleek dat er ook een losse binnenkan te bestellen is voor 24 euro! Nu alleen nog uitvogelen hoe ik deze erin krijg.... Een prima apparaat, wel erg prijzig.

Pierre Ansems 14-08-2012

Na ruim 10 jaar zijn wij toe aan een nieuw apparaat.
Deze Bosch heeft het altijd prima gedaan. Goed van smaak, kon wellicht wel iets warmer, maar zeker een betrouwbaar apparaat geweest.
Hij begon nu te lekken, filterhouder is wat doorgezakt. Verder nooit klachten. Willen dan ook een zelfde apparaat aanschaffen.

Hogenhuis 07-08-2012

Ook wij het bekende probleem, handvat gescheurd, na ongeveer 1,5 jaar dus nog wel in de garantietijd!!!
Met de servicelijn van Bosch gesproken, na een paar domme opmerkingen toch het adres (faxnummer) gekregen om ons probleem te kunne faxen, vrijdagmiddag gefaxt , maandag werd ons telefonisch naar het nummer van het koffiezetapparaat gevraagd, dinsdag een telefoontje dat we binnen 2 a 3 dagen een nieuwe kan toegestuurd krijgen!!!!
Goede service bestaat dus nog !!!!!!!!!!!!!

Rikke1 26-07-2012

Slechtste koffiezet apparaat dat ik ooit heb gehad
Tot 2 keer aan te het handvat stuk gescheurd!!
Bosch doet of neus bloed en winkelier ook .
Nieuwe koffiekan voor 69 eur. Daar koop je een aardig nieuw apparaat voor. Advies nooit kopen >

Ebbo Reitsma 16-05-2012

De bekende problemen. Handvat gescheurd, deksel thermoskan laat los. Koffiefilterhouder breekt af.
Dan het mooiste: Bosch geeft niet thuis om iets te betekenen voor deze problemen. Ik mag een niet thermoskan kopen voor €50,= ipv. nieuwprijs €80,=
Wij drinken nu uit Philips.

Koffiedrinker M. 16-04-2012

Ik snap alle negatieve beoordelingen niet over dit apparaat! Ik heb het al meer dan 8 jaar in gebruik en nu pas gaat mijn handvat kapot en heb ik onlangs de dop moeten vervangen. Ik ben uiterst tevreden over deze machine en als ik geen nieuw handvat kan kopen ga ik gewoon weer zo'n zelfde koffiezetter kopen en dan hoop ik er weer net zo lang mee te kunnen doen als met zn voorganger! Ik heb ook nooit problemen gehad met koude koffie, maar ik spoel de kan altijd van te voren uit met warm water. Misschien een idee? Bij grote apparaten in kantoren en zo wordt ook geadviseerd eerst het kopje met warm water te verwaren alvorens er koffie in te doen en in restaurant zie je ook dat de kopjes bovenop het apparaat verwarmd worden. Dus waarom de kan niet van te voren opwarmen?

Een heel tevreden koffiedrinker...

karinbussink 18-04-2012

Nou, dan ben jij een van de weinigen die geluk heeft gehad met dit apparaat. Fijn voor Bosch dat die er ook nog zijn.
Mijn ervaring en die van heel veel anderen die hier een review hebben geplaatst is dat de prijs/kwaliteit verhouding volledig uit zijn verband is gerukt.
Het idee van de koffiekan verwarmen is goed, dat doe ik ook altijd. Dat is een algemeen probleem bij alle thermoskannen.

Emmanon 14-04-2012

Nooit meer...wat er aan kapot kan gaan gaat kapot: filterdeksel afgebroken, handvat gescheurd, deksel van de kan defect, indicaties op waterreservoir onleesbaar. Gewoon een prutapparaat zoals de hele solitair lijn. Broodrooster en waterkoker hebben ook diverse mankementen. Tot nu toe steeds gerepareerd met absurd dure orginele onderdelen maar het heeft geen zin. En als er iemand denkt dat we er slordig mee omgaan..integendeel we zijn zuinig op onze spullen. Gewoon dure rotzooi.

karinbussink 05-03-2012

Nou hier is het ook bijna exit Bosch.
Ik heb ook het welbekende probleem met de handgreep van de kan.
Een paar jaar geleden al aan de bel getrokken bij Bosch en toen kon ik voor € 90,00 een nieuwe kan kopen. Dit weiger ik. Het is een fabrieksfout. Bij toeval kwam ik op de site van Kieskeurig terecht bij deze reviews en las ik dat het wel degelijk mogelijk zou zijn een nieuwe kan te krijgen.
Ik heb op 6 februari een mailtje gestuurd naar Bosch. Op 7 februari heb ik een mailtje ontvangen dat mijn vraag was doorgestuurd naar de afd. klantenbelangen en sindsdien is het stil. Ik heb er al 2 x een mail achteraan gestuurd maar geen antwoord.
Hoezo klantenbelangen. Die heeft Bosch niet hoog in haar vaandel staan.
Jammer, een gemiste kans bij zo'n mooi product.
Maar voor mij geen Bosch meer in het vervolg.

karinbussink 18-04-2012

@Esther: het mailadres is : AMS-BSHOnderdelenverkoop@BSHG.COM

karin bussink 15-03-2012

Vorige week nog maar weer een mail naar Bosch met een verwijzing naar mijn relaas op deze site.
En waarempel een dag later kreeg ik antwoord.
Ik kon een nieuwe kan kopen voor € 40,00 incl. verzendkosten. Dat is al heel wat anders dan € 90,00 dus hier ben ik mee akkoord gegaan.
De kan werd de dag erna verzonden en inmiddels kunnen we weer probleemloos koffie schenken.
Jammer dat het in 1e instantie zo moeizaam verliep.

esther eilert 12-04-2012

ook wij hebben een grote scheur in de handgreep.

Ik heb getracht een goed mailadres te vinden....
Wie kan ons helpen aan een mailadres?

Tom en Maarten van den Heuvel 29-02-2012

Wij hadden dit apparaat zowat 3 jaar in gebruik en zijn bijzonder ontevreden. Vanaf het begin werd de koffie niet erg warm en koelde in de thermoskan ook snel af. Van deze kan ging het handvat steeds losser zitten en op een kwaaie dag scheurde het er zowat af. De winkelier leverde met frisse tegenzin een nieuwe kan, de oude mochten we houden. Ook in deze thermoskan koelde de koffie snel af. Binnen een jaar knapte de binnenpot van de nieuwe kan spontaan, maar kon ik deze vervangen door de "oude" binnenpot. Totdat vorige week opnieuw de binnenpot spontaan knapte. Ik heb er mijn bekomst van en heb mijn 40 jaar oude Wigomat - die nog altijd probleemloos functioneert - weer in gebruik genomen. Exit Bosch!!

Marika1 18-02-2012

We hebben het apparaat een aantal jaar in bezit. Koffie is nooit echt heet geweest, maar verder eigenlijk geen klachten gehad tot enkele maanden geleden. Sinds die tijd stroomt met regelmaat de koffie over. Het lijkt alsof er een probleem in het deksel zit. Al meerdere keren schoon gemaakt omdat we aan verstopping dachten, maar geen succes. Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben gehad?

Tema 20-02-2012

Ik heb dat ook gehad en dat was toch een verstopping binnen het deksel. Ik heb de deksel toen een poos in heet sodawater gehad en daarna was bij ons het euvel verholpen. Verder heb ik tot nu toe 2 keer een gesprongen binnenkan gehad, waarvan 1x binnen de garantietermijn, maar van Bosch heb ik nu ook 2 reserve-binnenkannen staan voor het geval dàt(gratis).Bij mij is de koffie wel goed warm en verder vind ik het nog steeds een erg mooi apparaat.

doekus 16-09-2012

Wij hebben ook hetzelfde probleem met de deksel. Het rubber heb ik schoon gemaakt (kleine rubber bij de uitgang van de deksel) maar zonder succes. ALs ik het apparaat op 'langzaam'/ 'sterk' zet dan loopt het niet de ene keer wel over en de andere keer weer niet....

Tom en Maarten van den Heuvel 29-02-2012

Ook wij hadden dit probleem. Je kunt dit als volgt oplossen: 1. Je haalt de kunststof filter uit de rvs houder; 2. je maakt het rubber ringetje los, zodat een pen met een veer loskomen; 3. deze pen is hol en inmiddels verstopt geraakt met koffiedrab, deze kun de met een houten prikker(tje) weer openmaken (goed spoelen). Weer in elkaar zetten en klaar ben je. Vriendelijke groet, Tom en Maarten.

jeannet 20-02-2012

Hallo Marika

IK HEB DIT OOK GEHAD.

Bij mij lag het aan de filter die was verstopt .<.denk door het filterzakje . dat misschien kapot was gegaan> en er koffiedik in de filter was blijven zitten..daardoor kon de bovenkant van de deksel niet goed aansluiten..en dan loopt de koffie ernaast dus ik let daarnu op. Jij dacht ook aan een verstopping heb je goed onderin de filter gekeken???.. Misschien is dit bij jou ook het geval ?????De koffiekan moet echt heel goed recht staan anders lekt de koffie er over een.

janvan2012 15-01-2012

Ik ben werkelijk tevreden over deze kan, zeer zeker in het gebruik. Zeer mooie vormgeving en makkelijk in het gebruik.
Alleen de binnenkan is nu voor de tweede keer uit elkaar gespat toen ik hem schoonmaakte. Het handvat heb ik in het begin nogal wat problemen mee gehad en heb er eentje besteld en op een andere manier vastgezet met een extra schroef en met stevige lijm zodat deze niet meer gaat hangen omdat de pot te zwaar was voor het handvat.

naam012012 31-01-2012

Klopt het dat je alleen de binnenkan kunt vervangen? Bij ons is de binnenkan ook uit elkaar gespat en een hele nieuwe kan kost €80,-. Ook enig idee hoe deze vervangen kan worden?

Alvast bedankt voor de reactie
Gr. Janine

bobeldir 22-10-2011

Gekregen als kado waren er erg blij mee,
tot de dag dat de binnen kan spontaan plofte en dat ,
niet een keer tottaal zes keer bosch deed eerst niet
moeilijk maar het leek onwaarschijnlijk dat het aan hun lag dus toch drie maal kunnen betalen en inderdaad handvat en deksel zijn ook vraagtekens oke nu dezevende keer geef ik het op koop iets anders wel jammer het ziet er mooi uit.

Annemarie57 18-10-2011

Mooi en prima koffiezetapparaat, alleen heeft het geen degelijke constructie wat betreft het handvat: het kan niet anders dan dat het rubber gaat scheuren. Volgens de servicebalie van Bosch ligt het er maar aan hoe je met een apparaat om gaat!

jeannet 19-10-2011

Hallo Annemarie
Las je klacht over de Bosch Solitaire.
Het rubber van het handvat gaat scheuren..

Dit hebben wij ook gehad,, denkt dat het bij al de koffiekannen die in 2008/ 2009 zijn verkocht is gebeurd.Wij hebben een nieuwe kan ontvangen na een half jaar in gebruik .. door een grote klacht bij Bosch in te dienen.
Je moet tegen de servicebalie van Bosch dit doorgeven.
Er zijn diverse reactie.s op mijn berichtje via Kieskeurig geweest van gebruikers die allemaal de zelfde klachten hadden.Het rubber van het handsvat was veel te zacht Bij de nieuwe Kan is het rubber VEEL harder . geen last meer van scheurtjes we gebruiken de kan iederedag Het zal wel een fabrieksfout zijn heeft een medewerker van de Bosch ons telefonisch meegedeeld... Hoop je hiermee goed advies te hebben gegeven Groetjes Jeannet

An76 25-08-2011

Uit eerdere reviews zie ik dat het niet aan ons ligt. Er heeft 1/2 jaar tape om het handvat van de thermoskan gezeten omdat het zo wiebelde. Nadat het RVS-plaatje van de deksel is losgekomen, is ook het handvat afgebroken.
Tevens kan ik bijna geen koffie schenken zonder te morsen, dus even meenemen naar de tafel voor een 2e kopje is niet handig (en dit was juist de reden dat we voor een thermoskan kozen).
Voor zo'n relatief duur apparaat slechte kwaliteit.
Koffie smaakt verder prima!

Petra Kr 16-06-2011

Ik heb dit apparaat al een aantal jaren en de koffie is lekker en goed warm na het zetten en blijft redelijk lang warm na verloop van tijd. Alleen de kwaliteit van de thermoskan valt me tegen, het handvat begon na twee jaar te scheuren.
Een nieuwe kan kost bij Bosch 80 euro dat vind ik erg prijzig t.o.v. De prijs van een nieuw apparaat(150 euro)

T1000 24-02-2011

Hebben hem gekocht voor het design, maar verder een matige machine:
- deksel is moeilijk te verwijderen
- koffie blijft niet lang warm
- inschenken niet fijn (valt altijd wel iets naast)

Bert Wiersema 23-12-2010

Koffie blijft niet warm (max een half uur). Deksel van pot is niet altijd makkelijk los te schroeven. Filter moet goed aangeduwd worden anders vouwt die dubbel. Kortom: een product waarover slecht is nagedacht.